Çizgi Bilişim, çocuklara sadece kod yazmayı değil; düşünmeyi, tasarlamayı ve problem çözmeyi öğretmek için inşa edilmiş bilimsel bir eğitim modelidir.
Oyunlarımızın arkasında yatan, dünyaca kabul görmüş eğitim kuramları.
Bilgi, çocuğun mevcut seviyesine uygun parçalar halinde sunulur. Tıpkı bir inşaat iskelesi gibi, öğrenci yükseldikçe destek azalır ve bağımsız düşünme başlar.
Zorlu teknik kavramlar (döngüler, koşullar), oyun mekanikleriyle (puan, rozet, hikaye) harmanlanarak içsel motivasyon sağlanır ve öğrenme direnci kırılır.
Bilgi İşlemsel Düşünme; sadece bilgisayar kullanmayı değil, bir problemi bilgisayarın çözebileceği adımlara (algoritma) dökebilme becerisini kazandırır.
Platformumuzu kullanan çocuklarda gelişen temel yetkinlikler.
Verilen bilgiyi olduğu gibi kabul etmek yerine, "Neden çalışmadı?", "Daha kısa bir yol var mı?" sorularını sorma alışkanlığı.
Boş bir ekrandan (Atölye) kendi hayalindeki dünyayı inşa edebilme ve "Ben yapabilirim" duygusunu tatma.
Büyük bir hedefe (oyunu bitirmek) ulaşmak için küçük adımları planlama ve sabırla uygulama disiplini.
Yazılım dünyasında hata (bug) kaçınılmazdır. Çocuklar hatayı başarısızlık olarak değil, çözümün bir parçası olarak görmeyi öğrenir.
Sarmal yapıda ilerleyen, birbirini tamamlayan modüller.
Fiziksel dünya ile dijital komutlar arasındaki bağ kurulur. Yön kavramları ve sıralı işlemler (Algoritma) öğrenilir.
Tekrar eden işleri fark etme (Örüntü Tanıma) ve bunları en az komutla yapma (Optimizasyon) becerisi gelişir.
Çalışmayan bir sistemi analiz etme, sorunu tespit etme ve düzeltme. Analitik zekanın en üst seviyesidir.
Öğrenilen tüm kavramlar "Atölye" bölümünde serbest bir şekilde kullanılarak özgün projeler üretilir.
Bu dijital yolculukta ebeveyn ve eğitmenlere düşen kritik roller.
Direksiyonu onlara bırakın, siz sadece yardımcı pilot olun. Cevabı vermek yerine, "Sence neden olmadı?" diyerek düşünmeye teşvik edin.
Kodlamada hata yapmak öğrenmenin en doğal parçasıdır. Hata yaptıklarında kızmak yerine "Harika, bir hatayı keşfettin!" diyerek kutlayın.
Fareyi veya tableti elinden alıp "Ben yapayım" demeyin. Bırakın kendi hızlarında, kendi yöntemleriyle çözüme ulaşsınlar.
Sadece "Oyunu bitirdin mi?" diye sormayın. "En çok nerede zorlandın?", "Nasıl çözdün?" gibi sorularla süreci konuşun.